Nine & Co, het modehuis achter onder andere het bekende merk Noppies, maakt gebruik van WFX PLM voor het collectie ontwikkelingsproces.

Rob van Thiel, Director Design, Buying & Sourcing: ‘Nine & Co had al enkele jaren de wens om te gaan werken met een voor alle betrokkenen medewerkers toegankelijk centraal systeem voor productontwikkeling, waarmee we het proces kunnen monitoren en ook een supplier portal is geintegreerd. Waarbij we vanuit dit systeem uiteindelijk alle data kunnen aanleveren aan ons ERP systeem. Hierdoor verdwijnen er ook heel veel handmatige werkzaamheden, zoals het overtypen van data in meerdere systemen en veel Excel sheets die foutgevoelig zijn. Lees meer


Rapha’s 500% Groei

DE ROL DIE WFX CLOUD PLM HEEFT GESPEELD IN HET SUCCES VAN RAPHA

“We stonden behoorlijk onder druk om onze ontwikkelingscapaciteit binnen een seizoen te verdubbelen. We zijn erin geslaagd en onze teams konden daardoor voldoen aan de productbehoeften van een grote internationale sponsorovereenkomst.”- Simon Huntsman Hoofd Product bij Rapha. 


DRESZ bedenkt, verrast en ontwerpt succesvolle (non-food) retail assortimenten met eigen labels en private labels, bijvoorbeeld voor grootwinkelbedrijven als Hema en Action.

DRESZ is specialist in multimedia & gaming, schrijfwaren / stationary, (thuis) sport, reizen, cadeau artikelen en woonaccessoires en weet trends snel door te vertalen. Zo krijgen private labels een identiteit.

Dresz heeft hiervoor een eigen design studio met een in-house team van creatieve experts. Zij werken met grote betrokkenheid aan de producten en collecties.

Door het gebruik van WFX zijn de eigen collectie en de collecties per klant voor alle betrokkenen in het creatieproces nu steeds inzichtelijk en overzichtelijk – in alle stadia van idee tot levering.

Wanneer een product of collectie gereed is, worden de gegevens tevens automatisch verzonden naar het ERP systeem. Dit bespaart veel handmatige werkzaamheden, voorkomt fouten en verkort de time to market aanzienlijk.


Kinta (Culemborg – Amsterdam) ontwikkelt duurzaam vervaardigde en volgens de fairtrade-principes geproduceerde producten.

De collecties zijn nu opgenomen in WFX met alle productgegevens, zoals allerlei product kenmerken en de kleuren met pantonenummers.

Deze gegevens worden vervolgens weer gebruikt in het ERP systeem van Kerridge (voorheen Agresso Wholesale van Unit4). Kinta gebruikt nu digitale collectieoverzichten in plaats van voorheen een Excelsheet met losse foto’s – bij de tijd én succesvol.



Op de High Tech Campus in Eindhoven is het nieuwe Europese hoofdkantoor van Shimano geopend.

Shimano is wereldwijd marktleider in de ontwikkeling en productie van fietscomponenten, vishengels en molens.

Shimano koos voor de High Tech Campus vanwege de aanwezigheid van veel jong talent en een sterke focus op innovatie. Daarbij koos Shimano er voor WFX PLM in gebruik te nemen voor de ontwikkeling van de collecties fietskleding voor de europese markt.



Benetton gebruikt WFX PLM voor haar Zuid-Aziatische activiteiten voor productontwikkeling en samenwerking met meer dan 550 leveranciers.

Benetton gebruikt SAP als intern ERP-systeem en WFX PLM is zodanig gekoppeld aan Benetton’s SAP-platform dat informatie naadloos tussen de twee systemen stroomt.

Collectie en Style gegevens worden samen met inkooporders in WFX gegenereerd en online gedeeld met het leveranciersbestand van Benetton. Product- en productie updates worden beheerd met behulp van de Time & Action-kalender en workflows in WFX. Benetton-gebruikers hebben via internet en op tablets toegang tot WFX om informatie te analyseren en onderweg cruciale beslissingen te nemen.

“We hebben meerdere PLM-systemen geëvalueerd en op basis van onze eerdere ervaring met het implementeren van software wilden we een oplossing die eenvoudig was en gemakkelijk kon worden geïmplementeerd. We kwamen tot de conclusie dat WFX de beste combinatie van functionaliteit en een intuïtieve interface had die gemakkelijk door alle gebruikers en leveranciers zou kunnen worden overgenomen.” Sanjeev Mohanty, MD, Benetton Zuid-Azië.



Basil is de succesvolle, toonaangevende, Nederlandse producent van eigentijdse fietstaccessoires: fietstassen, bevestigingssystemen, zadeldoekjes en accessoires.

Zeer kenmerkend zijn de eigenzinnige, gedurfde designs en de opvallende, modieuze kleuren. Daarbij wordt de functionaliteit van de producten zeker niet vergeten. Door de stijlvolle accessoires stimuleert Basil het gebruik van de fiets. En dat doen ze ook nog eens op een zo “fair” mogelijke manier: met onder andere gerecyclede materialen en het lidmaatschap van de BCSI.

WFX draagt bij aan de groei van Basil door:

  • Uitbouwen productlijnen
  • ProductKwaliteit
  • Kortere doorlooptijd productontwikkeling
  • Verlagen productkosten


Treffina uit Eindhoven ontwikkelt innovatieve Bath & Beauty concepten voor diverse grootwinkelbedrijven in binnen en buitenland. Naast de eigen merken Casuelle, Source Balance, Track Travel en Tub’n Scrub, worden ook veel specials in samenwerking met de klanten ontwikkeld.

Door de implementatie van het WFX PLM platform zijn alle productgegevens van huidige en voorgaande collecties én van klantspecifieke producties nu ondergebracht in één voor alle betrokkenen toegankelijk systeem. Het productrecord bouwt zich op een logische en consistente manier op tijdens het ontwikkelingsproces van idee tot eindproduct. Daarnaast zijn leveranciers onderdeel van het werkproces en hebben real-time toegang tot de laatste versie van een ontwerp. Hierdoor is er sprake van een gecontroleerd proces én een korte time to market. Lees Meer